26 Ocak 2014 Pazar

M∙A∙C Studio Fix Pudra İncelemesi

Evet işte bugün o uzun zamandır gözümün içine "Beni yaz,beni yaz" diye bakan pudraları anlatacağım. MAC markasıyla beni ilk tanıştıran ürün,bu pudra oldu. Yaklaşık 5 senedir severek kullandığım bir marka ve bence bunu güzel bir başlangıç yapmasına borçlu. Çünkü ilk tanışmalar önemlidir. Bir markanın ürününü en başında sevmezsen o zaman o markaya da pek şans vermemeye başlarsın... İşte MAC bu ürünüyle benim ayağımı alıştırdı diyebilirim :)

Ta eskiden beri günlük kullanım için çok makyaj yapıp uğraşmayı sevmem. Özellikle okul zamanı sabahları çok vaktim olmazdı , o yüzden ten makyajımda zamandan tasarruf edebileceğim bir ürüne ihtiyacım vardı. Cildim karma-yağlı bir cilt olduğu için de fondötenler her zaman fazla ıslak bitişli ve gün sonunda kötü görüntü veren ürünler oldular,e okulda da her zaman makyaj tazelenmez,o yüzden kapatıcılığı yüksek,kalıcı ve yanımda taşıyabileceğim bir ürüne ihtiyacım vardı = STUDIO FIX



Bu ürün gerçekten pratikliğiyle her zaman baş köşemde yer aldı. Pixiwoo / Chapman kardeşlerin de sıkça bahsettiği bu ürün önemli bir günde fondöteninizin üzerine uygulandığında onu gerçekten sabitliyor. Kapatıcılığı yüksek olduğu için fondöten üzerine uygulandığında çok da doğal bir görünüm vermiyor fakat içerisinde GKF/SPF olmadığı için fotoğraflarda mükemmel görüntü veriyor. 

Tek başına uygulandığında kapatıcılığı mineral toz fondötenler gibi,hatta iki kat uygularsanız,ya da önce süngeriyle geçip üzerinden transparan pudrayla homojen bir şekilde dağıtırsanız yüzünüze gerçekten muhteşem bir görünüm veriyor . Kuru ciltliler için altına nemlendirici kullanmadan uygulamamaları ve süngeri yerine fırça kullanarak yüze yedirmeleri daha güzel bir sonuç verecektir. Pudra ilk başta cildi geriyor gibi gelse de 15-20 dk içerisinde ciltle tamamen bütünleşiyor. 



Bende 3 rengi var görüldüğü üzere :) (Renkler soldan sağa ; NW25,NC40,NW30 )

Pratik olmasının 1 numaralı sebebi içerisinde kendi 'güzel' süngeriyle gelmesidir... Bu süngerlerden ayrıca da 2li olarak MAC'ten satın alabilirsiniz,pudra bitmese bile 6 ayda bir süngeri değiştirmenizi öneririm.Bu süngerle tek başına tüm yüzünüze uygulama yapmak istediğinizde sonuc fazla kapatıcı oluyor. O yüzden evdeyken fırça ile uyguluyorum,dışarıda tazelemek istediğimde ise süngerle hafifçe tampon yaparak pudrayı yüzüme uyguluyorum. 



(Bu arada ojem siyah gibi çıkmış ama aslında koyu bordo hatta çok sevgili Essie'nin wicked rengi söylemeden geçmek istemedim bundan sonra oje yazısı da gelecek zaten :) ) 


Şimdi MAC'in kafa karıştırıcı renk skalasına gelecek olursak bende NW ve NC serisinden mevcut... NW serisi pembe alt tonlu renkler,NC serisi sarı alt tonlu renkleri içeriyor. Numaraları ise tamamen alakasız sırada yani bendeki NW25 ile NC40 çok yakın tonlarda mesela :) Ama ciltteki uygulaması gerçekten farklı duruyor,o da ayrı bir konu tabi... Benim tavsiyem şu; dükkandaki MUA'lara pek aldırış etmeyin,kovun onları... Gidin standtan birkaç renk bakın her seriden,sonra yakın olanları alın gidin aynanın karşısına. Tabi cildinizde makyaj olmadan gittiğiniz bir gün herkes için çok daha iyi olacaktır :) Sonra kendinizi en beğendiğiniz,en rahat ettiğiniz tonu alın,dediğim gibi kimseye kulak asmayın,yüz sizin yüzünüz... Ama şunu da unutmayın,sarı alt tonlar sizi daha genç ve diri gösterir... Benim NW serisinden tercih yapmamın sebebi,güneşle beraber kızarmam ve gün içerisinde ciltte salgılanan sebumun verdiği renk değişikliği (sarı tonlu olarak koyulaştırabilir bu yüzden NW biraz nötrlüyor gibi) 



Swatchlarda da görüldüğü üzere, soldan sağa ; NW30,NW25,NC40

Kışın NC40,baharda NW25, yazın çok yandığımda yüzüme de güzel bir bronzluk veren NW30 kullanıyorum. Şimdi bronzlarımı niye pembe alt tonda aldım derseniz de , koyu renklere çıkınca sarı alt tonlular biraz çamurumsu görünüyor gibi geliyor,tabi bu yine size ve ten renginize kalmış...

Fiyat/kalite konusunda da çok iyi... Uzun zamandır kullandığım pudrayı görüyorsunuz hala bitmedi 2 seneyi geçmesine rağmen... Herhangi bir bozulma,kırılma,dağılma da yok üstelik çantaların içinde gün be gün oradan oraya hoplayıp zıpladığını düşünürsek,çok sağlamlar... Üstelik de 60-70 TL arası bir fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam,bence kesinlikle bu paraya değer, Dior'un benzer kategorideki pudrasının 150-160 TL olduğunu düşünürsek...

Bu işler biraz karışık ve elbette benim gibi düşünmeyenler çıkar sonuçta ben MUA değilim ve bunlar da sadece yıllarca kullanımdan deneyimlediğim nacizhane kişisel görüşlerim... Ama bence herkesin katılacağı bir nokta var ki o da 'herkes kendine yakışanı seçmeli'. 
Bayanlar ,içinizdeki güzelliği en güzel ortaya çıkaracak kişi sizlersiniz :) 
Sağlıklı,mutlu ve güzel kalın.... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder