8 Mart 2014 Cumartesi

Real Techniques Core Collection Fırça Seti

Öncelikle geç de olsa tüm kadınların Dünya Kadınlar Günü'nü kutluyorum... Bu anlamlı günde duygularım biraz buruk da olsa yazıma başlamak istiyorum. Çünkü sizleri şu günlerde her yerde gördüğümüz, Migros'larda ve Macro Center'larda yerini alan Real Techniques fırçaları beğenize sunma fırsatından mahrum bırakamazdım :) 

Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi ülkemize gelmeden önce yurtdışından sipariş etmiş daha sonraki alışverişimi yurtiçi online satış sitesinden almıştım. Burada tanıtacak olduğum fırçaları ise Migros'tan aldım. 

Herkes şunu soruyor ; ilk olarak hangi  Real Techniques fırçasını almalıyım ?
Bence bunun cevabının kişiden kişiye göre değişmesi gerek. İyi durumda,iyi performans veren fırçalarınız var ise olmayanlardan alın derim. Örneğin ben ilk Blush Brush yani allık fırçasını almıştım. Ama memnun olduğunuz bir allık fırçanız varsa ,sadece fondöten uygulamak için almak istiyorum diyorsanız Core Collection seti de size hitap edecektir. Yine de genelde uygulamak istediğiniz fondöten çeşidine ve istediğiniz kapatıcılık derecesine göre bu değişecektir. Mesela en kapatıcı uygulamadan,en doğal bitişe doğru bir sıralama yapacak olursak (çok sıvı olmayan fondöten çeşitleri için) ; Expert Face Brush, Buffing Brush , Stippling Brush olacaktır. 



Şimdi yazımıza konu olan Core Collection setine geçelim. İçerisinde 4 adet fırça bulunmakta ; Buffing Brush (Mineral Pudra ve fondöten fırçası) ,Detailer Brush (detay fırçası), Pointed Foundation Brush (sivri uçlu likit fondöten fırçası) ve Contour Brush (kontur fırçası). 


Ayrıca içerisinde Travel Essencials setindeki gibi bir de taşıma kabı çıkıyor. Ayrıca bu kabı dikleştirip Stand olarak da kullanabilirsiniz. Ben bu kabı genelde fırçalarımı yıkadıktan sonra başaşağı takıp kurutmak için kullanıyorum. 




Buffing Brush :

Buff yani Türkçe anlamı bastırmak,yedirmek olarak geçen bu fırça fondöten ya da mineral toz fondötenlerinizi cilde yedirerek uygulamanızı sağlıyor. Böylece pürüzsüz ve doğal ama yüksek bir kapatıcılık elde ediyorsunuz.



Sonuç olarak ben Sephora'nın 45 numaralı fırçasına benzettim zaten yapı itibari ile de benziyorlar. Sadece bunun kılları daha seyrek ve sert. Sert derken öyle çok bir fark yok fakat fırça kılları taklon yani sentetik olduğundan biraz farklılık gösteriyor. Fakat temizlemesi çok daha kolay. Sephora fırçasını en az 3 kere yıkamam gerekirken Buffing Brush kolayca temizleniyor. 

Bir de çok sıvı fondötenlerde iyi performans vereceğini düşünmüyorum çünkü biraz ürün emme ihtimali var. Ben genelde şu sıralar sıkça elimin gittiği Clinique Superbalanced ve Rimmel Wake Me Up Fondötenlerle kullanıyorum. 



Detailer Brush : 

Çok da gerek yoktur buna der gibiydim. Sonradan ise çok fikrim değişti. Çünkü detay fırçaları her yerde her şeyle kullanılabiliyorlar. Minik izleri kapatmak,rujun taştığı kısımları düzeltmek,ruj sürmek,Eyeliner ya da göz farınıza kuyruk düzeltmeleri yapmak... Aklınıza gelebilecek her türlü küçük işe yetişir bu fırça. Yassı ve sık yapısı ile keskin hatları belirlemeye yardım ediyor ve düzgün şekil vermenize olanak sağlıyor. Tek yakınmam sapının biraz fazla ince olması olabilir. Onun dışında gerçekten çok kullanışlı. 

Pointed Foundation Brush :

Ve işte geldik setin en sevmediğim fırçasına. Fondöten fırçası diyor ama bu kadar küçük bir fırça ile fondöten uygulamak isterseniz yarım saatiniz gider :) Essencial Foundation Brush'ın resmen 3'te 1'i büyüklüğünde... Ben zaten yassı fırçalar ile fondöten uygulamayı sevmediğim için bu fırçayı ancak göz altlarıma kapatıcı sürerken ya da krem aydınlatıcı uygularken kullanabiliyorum. Yine de bu işlemler için kendisi önceliğim değil... Biraz setin içinde "hadi bunu da koyalım" gibi olmuş :)



Contour Brush :

Bu setin en yararlı ikinci fırçası ise kontur fırçası. Hem konturlemek,hem yüzünüze aydınlatıcı uygulamak hatta allık sürmek için bile kullanılabilir. Minik mumsu şekli sayesinde zor alanlara da ulaşıyor ve bu özelliği ile de Setting Brush yani sabitleme fırçasının yaptığı işi de hakkını vererek yerine getirebiliyor. Bu da demek oluyor ki göz altlarınıza sürdüğünüz kapatıcıyı pudra ile sabitlemek için  de kullanabilirsiniz. 

Tabi bu kadar özellikten sadece birini seçmeniz hem sağlık hem de görüntü açısından önemli. 
Çünkü allık ve bronzer fırçasının,allık ve aydınlatıcı ya da aydınlatıcı ve pudra fırçasının ayrı olması gerekmektedir. Eğer ayırmak istemiyorsanız da her kullanımdan sonra yıkamanız gerekmekte ki bu da uzun ve fırçanın ömrünü kısaltan bir işlem. En ideali fırçaların haftada 1 kere yıkanması. Ara zamanlarda ise fırça temizleyici sprey kullanabilirsiniz. 

Sonuç olarak kontur fırçası da ihtiyacım olan ve beni memnun eden bir fırça oldu. 


Bu setin fiyatı yanılmıyorsam 82 TL olacaktı. Bu kalitede fırçalar için MAC fiyatları düşünüldüğünde bence gayet uygun bir fiyat. Umarım beğenmişsinizdir,yorumlarınızı,sorularınızı bekliyor olacağım !

Bloğumu beğeniyorsanız beni Bloglovin ve Google Friend Connect'ten takip etmeyi unutmayın... Iyi haftasonları,mutlu kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder